Sedan
Frankfurtský autosalon IAA v září 1987 zažil premiéru nových verzí 300 D Turbo a 300 D Turbo 4Matic. Nejvýkonnější přeplňovaný vznětový motor si tak našel po dvou letech cestu i do sedanů, a to jak s pohonem zadních, tak i všech kol. Je ovšem pravdou, že první typ byl novinkou pouze pro evropské zákazníky, Američané si jej mohli koupit už od dubna 1986, v USA tehdy existovalo oficiální zastoupení MBNA (Mercedes-Benz North America). I automobily s turbodiesely měly pro lepší chlazení vstupy vzduchu v předním nárazníku.
Dva další modely následovaly o rok později v Paříži, ale verze 200 E se vstřikovacím dvoulitrem z kompaktní 190 E nebyla skutečnou premiérou. Jednalo se o automobil, který se již od představení série W124 prodával na italském trhu, teď se dočkal i zbytek Evropy, alespoň tedy ty státy, kde se mercedesy v té době oficiálně prodávaly. Pod kapotou sedanů W124 se dále objevil dvouapůllitrový turbodiesel jako výkonnější alternativa k atmosférickému vznětovému motoru. Agregát byl ovšem upravenou verzí motoru stejného objemu, který v hojné míře poháněl vozy menší řady W201.
Spolu s uvedením menšího turbodieselu prošel změnami i ten třílitrový. Byly vyvinuty nové předkomůrky a vstřikovače, které zajišťovaly lepší spalovací proces a tím se snížily emise pevných částic. Stoupl také největší výkon, a to o 2,9 kW, tedy 4 koně. Od té doby měly také všechny varianty v základní výbavě systém ABS, vyhřívané pravé vnější zrcátko a nové ostřikovače čelního skla s vyhřívanými tryskami, které darovala větší třída S.
V únoru 1989 se dočkaly úprav také atmosférické vznětové motory, které byly rovněž vybaveny novými předkomůrkami a vstřikovači. Výkon základního modelu 200 D se zvýšil o 2,2 kW (3 k), dvouapůllitr a třílitr si polepšily o čtyři koně, tedy 2,9 kW. Agregáty také dostaly nová palivová čerpadla. Výsledkem bylo snížení emisí o 40 procent, které si vynutily předpisy v USA, které byly daleko přísnější. Třešničkou na dortu byl systém pro regulaci emisí, jeho součástí byl oxidační katalyzátor, který byl speciálně vyvinut pro vznětové motory a byl kombinován s funkcí recirkulace výfukových plynů. Celé zařízení se dodávalo za příplatek, od října 1990 pro atmosférické diesely, o půl roku později si jej mohli dopřát i ti, kteří se rozhodli pro vznětové agregáty s turbodmychadly.
Fotogalerie sedan